حناچی: ۸۰ درصد هزینه های شهر از طریق پیدایش وساز مطمئن می شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران در نشست میتینگ نمایندگان مردم تهران در مجلس با اشاره به نظرسنجی سال ۹۶ از مردم تهران، گفت: مردم در این نظرسنجی دو مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران را در تقدم مشکلات خود می دانستند البته مشکلات اقتصادی و معضلات مدنی داخل اولویت بعدیشان حیات. تهران شهری است که در روز ۱۲.۵ میلیون و در شب ۸.۵ میلیون نفر پری دارد و مساحتی درون حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع دارد و ۲۲۰ سال است که پایتخت ایران است. ۲۱ درصد جمعیت ایران در استان تهران بی جنبش هستند و ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی در این شهر است در حالی که تهران عزب دو درصد مساحت کشور را تشکیل می دهد، این خود علامت می دهد که شهر تهران از محرومیت های بزرگی در زمینه های فرهنگی و سرانه آموزشی برخوردار است.

حناچی امتداد داد: هم اکنون درون حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد هزینه های شهر از طریق پیدایش وساز تامین می شود و برای این که این رقم کاهش پیدا نرم نیاز به درآمدهای قرص است که دو لایحه «درآمدهای امین شهرداری ها» و «لایحه مالیات بر مقدار افزوده» که مراحل پایانی پذیرش خویشتن را می گذرانند تا حدی می توانند این شاق را برطرف کنند.

شهردار تهران گفت: برای حل معضل ترافیک و آلودگی هوا که از نظر انسان بزرگترین مشکلات شهر تهران هستند، توسعه حمل و نقل عمومی می تواند این دو بغرنج را ناچیز کند. ۸۳ درصد آلاینده های تهران را وسایل حمل و نقل تولید می کنند و این نشان دهنده نفوذ حمل و نقل بر معیار آلایندگی دارد. با تمام تقلا هایی که شده است روند آلودگی هوا تو تهران رو به کاهش است اما این قضیه کند است.

او به توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: هم اکنون خطوط شش و هفت مترو با ترفیع فیزیکی کبیر بر ۹۵ درصد بوسیله دلیل نبود تجهیزات و منابع لازم به بهره برداری نرسیده است و با معاون نمایندگان می توان این روانی را عقب انداختن کرد. این دو خط را که نقش مهمی در محموله و نقل عمومی دارند بوسیله نصیب برداری رساند. با افتتاح این دو خط، هفت جایگاه تقاطعی این دو خط غم افتتاح و رینگ مترویی تهران تکمیل می شود.

به گفته حناچی، تهران در ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز به سه هزار وسیله اتوبوس و هزار مینی بوس دارد و هزار اتوبوس دو کابین و دو هزار اتوبوس تک کابین حاجت به تعمیرات عمده دارند. درون جزء حمل و نقل ریلی اندوه تهران هم اکنون احتیاج به ۱۴۸۱ واگن متروی دارد تا خطوط فعلی با سرفاصله کم قیمت فعال باشند. این در حالی است که تهران هم اینک ۱۵۰۷ واگن مترو دارد که ۳۰ درصد آنها هم نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

شهردار تهران پیشنهاد داد: برای تکمیل خطوط مترو و معامله واگن با کمک مجلس، مجوز استفاده از مجری ذخیره ارزی صادر شود و از سویی نوبت غم تسهیم ۵۰ درصدی خویشتن از ترقی خطوط مترو را پرداخت کند.

او گفت: متروی تهران برای تکمیل خطوط و مطمئن واگن حاجت به ۲۵ هزار میلیارد تومان دارد. اتوبوس رانی احتیاج بوسیله ٩ هزار میلیارد تومان و تاکسی رانی هم نیاز به ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان منابع نیاز دارد.

شهردار تهران پس از سخنان نمایندگان باشگاه که درباره «طرح ترافیک» و علت اجرای آن با توجه به عالمگیر کرونا، بودجه فرهنگی، شبکه فاضلاب و تسری خطوط مترو به شهرهای حاشیه نویسی ای تهران سوال داشتند، گفت: شهرداری بوسیله هیچ وجه طرح ترافیک را با اهداف مالی احیا نکرد. تحقیقات نشان می انصاف که سفرهای غیرضروری به مرکز دهات افزودن یافته بود و این خود عاملی بخاطر اضافه آمار کرونا بود. غرض شهرداری بخاطر طرح ترافیک با تایید شخص وزیر و ستاد کرونا ارتکاب شد.

حناچی کنار ضرورت پسند لایحه تزیین تام مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: باید وظایف و مسئولیت ها در مدیریت شهری تناسب داشته باشد و وظایفی بر عهده مدیریت شهری گذاشته نشود که در قبال آن هیچ اختیاری ندارد.

شهردار تهران اعلام کرد: مدیریت شهری تهران از تمام اقداماتی که خطوط ریلی حاشیه نویسی دهکده را اتساع می دهد حمایت می کند و مجهز است با شهرهای پیرامون تو این مبنا همراهی نرم.

شهردار تهران پس از کنفرانس با نمایندگان گفت: با توجه به سوابق درگاه برخی نمایندگان در شهرداری ها و شورای بخانه برگشتن تهران کام زیادی است که بتوان مشکلات دهکده تهران را با دستیار این نمایندگان حل کرد و با توجه به پتانسیل بالای نمایندگان تهران بخاطر حل مشکلات شهری، شهرداری تهران آمادگی دارد بخاطر حل معضلات شهری با حلقه شورای اسلامی، باهم اتحاد کردن های لازم را داشته باشد. امیدوارم با کمک نمایندگان جنین سنگین این مشکلات از دوش مردم برداشته شود.